Viziune asupra viitorului educatiei in Romania
Aspecte pozitive semnalate: -material bine intocmit din punct de vedere teoretic;

-programul afterschool este binevenit dar sa fie implementat;

Aspecte care îngrijorează, limite ale propunerii de viziune:

 

 

 

 

 

 

-nu se specifica pentru ciclul primar superior ce specialitati vor fi predate de profesori;

-viziunea este unilaterala,favorizeaza doar elevul;

-ciclul gimnazial trunchiat fara modalitati de compensare ;

-lipsa programelor scolare si a planurilor cadru;

-autonomia la nivel de unitate scolara nu exista, nu va fi posibila;

Recomandări si scenarii de implementare:

 

 

 

 

 

-mentinerea clasei pregatitoare;

-pastrarea calificativelor  la clasele I-III la toate disciplinele din trunchiul comun;

-mentinerea structurarii invatamantului gimnazial pe 4 ani;

-programul cadrului didactic nu ar trebui sa fie flexibil;trebuie sa fie diferentiat program normal si afterschool;

-evaluarea nationala sa nu permita accesul la licee cu note sub cinci;

-perfectionarea continua sa nu conditioneze cadrul didactic  pentru a ramane in profesie;

-liderul scolii sa fie cadru didactic deoarece este necesar sa cunoasca situatia scolii.

Note generale despre dezbatere:

 

 

 

 

— in general cadrele didactice nu sunt de acord cu aceasta viziune deoarece este ideala si nu este intocmita in urma unei analize concrete a situatiei actuale a invatamantului romanesc si a societatii.