
Aspecte pozitive semnalate: | -material bine intocmit din punct de vedere teoretic;
-programul afterschool este binevenit dar sa fie implementat; |
Aspecte care îngrijorează, limite ale propunerii de viziune:
|
-nu se specifica pentru ciclul primar superior ce specialitati vor fi predate de profesori;
-viziunea este unilaterala,favorizeaza doar elevul; -ciclul gimnazial trunchiat fara modalitati de compensare ; -lipsa programelor scolare si a planurilor cadru; -autonomia la nivel de unitate scolara nu exista, nu va fi posibila; |
Recomandări si scenarii de implementare:
|
-mentinerea clasei pregatitoare;
-pastrarea calificativelor la clasele I-III la toate disciplinele din trunchiul comun; -mentinerea structurarii invatamantului gimnazial pe 4 ani; -programul cadrului didactic nu ar trebui sa fie flexibil;trebuie sa fie diferentiat program normal si afterschool; -evaluarea nationala sa nu permita accesul la licee cu note sub cinci; -perfectionarea continua sa nu conditioneze cadrul didactic pentru a ramane in profesie; -liderul scolii sa fie cadru didactic deoarece este necesar sa cunoasca situatia scolii. |
Note generale despre dezbatere:
|
— in general cadrele didactice nu sunt de acord cu aceasta viziune deoarece este ideala si nu este intocmita in urma unei analize concrete a situatiei actuale a invatamantului romanesc si a societatii. |